Cookies
Prevádzkovateľ webu, spoločnosť interNETmania SK s.r.o., Námestie osloboditeľov 65/6, 031 01 Liptovský Mikuláš, IČO 50462164, ako správca osobných údajov, spracováva na tomto webe cookies potrebné pre fungovanie webových stránok a na analytické účely a v prípade vášho súhlasu tiež pre retargeting. Viac informácií
Súhlasím
Zákaznícka linka: +421 948 016 336 (Po-Pia 8.00-16.30 h)
Na tonery sme tu my.
Prihláste sa
Už som u Vás nakupoval

Psychológia farieb je nevyhnutnou súčasťou marketingu a kvalitnej tlače

Farebný svet je všade okolo nás. Či už si to uvedomujeme alebo nie, farby majú významný vplyv na ľudskú psychiku. Ich pôsobenie na myslenie človeka skúma vedecký odbor aplikovaná psychológia farieb. Poznatky sú využívané v najrôznejších oblastiach vrátane audiovizuálnych prác a taktiež marketingu.

Každá farba niečo symbolizuje a vyvoláva určité emócie, takže jej použitie rozhodne nie je náhodné. Správne farebné ladenie dokáže zvýšiť popularitu produktu aj jeho následný predaj. Farba sa netýka len samotného produktu, ale hlavne reklamy, ktorá využíva farby cielene už na obaloch a pri výbere písma. Zoznámiť sa s významom farieb sa určite oplatí. Pozrime sa na rôzne farby spolu a majme ich pôsobenie na mysli aj pri tlači rôznych dokumentov.

Úspešnosť značky a farebné spektrum

Voľba najlepšej kombinácie farieb je pre úspešný marketing nesmierne dôležitá. Pokiaľ je psychológia farieb v marketingu správne nastavená, ovplyvní nielen momentálny predaj výrobkov, ale aj celkovú úspešnosť značky. Vnímanie farieb hrá výraznú úlohu aj v návštevnosti webových stránok a profilov na sociálnych sieťach. Prečo je to tak? Človek je značne ovplyvňovaný vizuálnymi vnemami a príťažlivé farebné kombinácie v ňom vzbudzujú pozitívny prvý dojem. Preto je potrebné opatrne vyberať, aké farby sa k sebe hodia, aké najlepšie vypovedajú o firme a výrobku, a ako budú tieto farby vyzerať pri tlači. Tu je potrebné nezabúdať na voľbu vhodnej tlačiarne, kvalitného tonera a samozrejme aj papiera – kancelárskeho aj fotopapiera

Premyslená farebnosť a emócie

Keď sa pozriete na výrobky a korporátnu identitu úspešných firiem, zistíte, že voľbu farieb majú dôkladne prepracovanú. Veda hovorí, že farby máme prepojené s konkrétnymi emóciami, a z toho tvorcovia brandu vychádzajú. Aj keď je vnímanie farieb značne individuálne, niektoré veci sú u všetkých farieb podobné alebo všeobecne rovnaké. Niektoré vzbudzujú dojem energie, iné sa radia medzi upokojujúce farby. Určite sa oplatí investícia do odborníka – grafika, a samozrejme aj do kvalitnej tlače pre firemné tlačoviny. Pri tlači propagačných materiálov je potrebné mať na pamäti, že nie všetky farby, ktoré vidíte na monitore vaša tlačiareň skutočne vytlačí. Elektronické zariadenia využívajú tzv. RGB mód farieb a tlačiarne pracujú na tzv. CMYK móde. Rozdiel medzi RGB a CMYK sa môžete dočítať v tomto článku.

Pri tlači potom okrem používania farebného modelu CMYK, tiež nezabudnite používať kvalitné originálne tonery, prípadne ich plnohodnotnú alternatívu v podobe kompatibilných tonerov.

Aký význam majú niektoré farby

Najvýraznejšou farbou je tradične červená, nazývaná aj farbou krvi. Vyzýva k akcii, je energická, vzrušujúca. Často je využívaná na tlačidlá, na označenie akčného tovaru, v občerstveniach a reštauráciách povzbudzuje chuť do jedla. Jej použitie sa nemá preháňať, veľké množstvo červenej je signálom nebezpečnej situácie.

Oranžová farba je optimistická, mala by vzbudzovať pocity šťastia a podporovať tvorivosť. Je obľúbená u detí a mladých ľudí, je priateľská, optimistická a humorná. Využívajú ju aj stavebné firmy, ktoré tak vyjadrujú rovnováhu a stabilitu.

Pocity šťastia a radosti, slobody a rýchlosti navodzuje žltá. Tiež povzbudzuje chuť do jedla.

Modrá farba symbolizuje kvalitu a dôveryhodnosť, konzervatívnosť a dospelosť.

Zelená je farbou prírody a pokoja, ale súčasne aj peňazí.

Fialová farba navodzuje pocity múdrosti a luxusu, jemnosti.

Múdrosť, luxus a eleganciu vyjadruje aj čierna.

Ako psychológia farieb funguje

Pretože na trhu je vždy veľké množstvo podobných výrobkov, záleží na dizajne, a práve na voľbe farieb, aby zákazník siahol po konkrétnom produkte a nedal prednosť inému. Väčšina nakupujúcich sa potom rozhoduje podľa farebnosti. Dokonca sa preferencie farieb líšia podľa jednotlivých typov obchodov. Pokiaľ ide o nákupy, ktoré zákazník vopred plánoval, je vhodnou farbou taká, ktorá upokojuje a podporuje rozvážnosť. K rýchlemu a impulzívnemu nákupu vedú oranžová, červená, čierna a výrazná modrá. Môže sa jednať aj o väčší, ale rýchly nákup.

Čo všetko ovplyvňuje vnímanie farieb

Pretože vnímanie farieb je veľmi individuálne a ovplyvňujú ho zážitky, povolania a životné skúsenosti, je potrebné dodržiavať určité pravidlá pri voľbe farieb pre brand. Vplyv môže mať aj pohlavie alebo vek. Pokiaľ ide o vývozný tovar, pozor na význam farieb v jednotlivých národoch.

Zvláštny zreteľ by sme mali brať obzvlášť na farby smútočné. U nás sa jedná tradične o čiernu, Arábia, Čína a India vyjadrujú smútok bielou farbou, Juhoafričania zelenou. Muži a ženy majú obľúbené farby podobné, avšak v rôznom poradí. Navyše muži preferujú sýtejšie farby, ženy zase rozoznávajú viac odtieňov. U starších jedincov je väčšia obľuba fialovej farby, neskôr už prevažuje modrá a biela. Všeobecne je tiež dôležitý odtieň farby.



Zboží je skladem
Doručíme do 2 pracovních dnů
Skladem

aaaaaaaa

Nedostupné

Zboží není momentálně skladem. Je na cestě od dodavatele,
dostupnost je odlišná podle značky náplně.
O době dodání Vás po objednání budeme informovat.

Poslední kus skladem

Na skladě je momentálně poslední kus.

Poslední kusy skladem
Tovar nie je momentálne skladom. Je na ceste od dodávateľa, dostupnosť je odlišná podľa značky výrobca. O dobe dodania Vás po objednaní budeme informovať.