Cookies
Prevádzkovateľ webu, spoločnosť interNETmania SK s.r.o., Námestie osloboditeľov 65/6, 031 01 Liptovský Mikuláš, IČO 50462164, ako správca osobných údajov, spracováva na tomto webe cookies potrebné pre fungovanie webových stránok a na analytické účely a v prípade vášho súhlasu tiež pre retargeting. Viac informácií
Súhlasím
Zákaznícka linka: +421 948 890 690 (Po-Pia 8.00-16.30 h)
Na tonery sme tu my.
Prihláste sa
Už som u Vás nakupoval

História značky Canon skrýva nejedno prekvapenie

Japonci dali svetu ochutnať sushi, naučili ho chvaty karate a zaplavili regály kníhkupectiev mnohokrát obsiahlimi manga komiksami. Okrem toho sú ale obyvatelia krajiny vychádzajúceho slnka preslávení tiež špičkovou elektronikou. A značka Canon je toho dôkazom.

Bohyňa súcitu

História japonskej značky Canon sa datuje až do tridsiatych rokov 20. storočia. V roku 1933 založil Goro Jošida so svojím švagrom Takeo Maeda v Tokiu spoločnosť, ktorej názov v preklade znel "Laboratórium presnej optiky". Ako názov napovedá, spočiatku sa zameriavali predovšetkým na výrobu fotoaparátov.

O rok neskôr, v roku 1934, uviedla spoločnosť na trh svoj prvý prototyp dreveného fotoaparátu s názvom "Kwanon", ktorý býva často zapísaný do európskych jazykov ako "Kannon". Odtiaľ tiež pochádza nový jednoslovný (a o poznanie chytlavější) názov, ktorý firma prijala roku 1947 Canon.

Značka Canon sa od počiatku svojej existencie zameriava na výrobu fotoaparátov.

 

Pôvodný význam tohto slova však nemá nič spoločné s delostrelectvom ani kanóny (anglicky "cannon"). Ide o odvodeninu z japonského mena budhistickej bohyne súcitu Kannon (slovensky Kuan-jin). Pravdou ale je, že ide o rázny a zvučný názov.

Druhá svetová vojna Japonsko zasiahla pomerne tvrdo. Výroba fotoaparátov Canon bola ohrozená a firma bola na pokraji krachu. Napriek tomu sa podarilo Canonu počas niekoľkých málo povojnových rokov opäť rozbehnúť biznis rozšíriť svoje výrobné kapacity. Vďaka tomu spoločnosť vyvinula svoje vlastné technológie a už nemusela používať komponenty konkurenčného Nikonu alebo napodobňovať výrobky nemeckej spoločnosti Leica, ako tomu bolo v predvojnových rokoch.

Tlačiarne miesto foťákov

Canon sa tiež od konca 70. rokov začal viac orientovať na výrobu kancelárskych zariadení - predovšetkým tlačiarní a kopírok. Ako význam tohto segmentu v priebehu rokov rástol, stal sa z Canonu postupom času popredný svetový výrobca tonerov a tlačiarní. V roku 2007 predstavoval predaj kancelárskeho vybavenia 65 % príjmov spoločnosti (oproti iba 26% z predaja fotoaparátov a kamier). Skenery, atramentové aj laserové tlačiarne a tonery Canon potom v roku 2012 predstavovali jednu pätinu globálneho trhu.

V roku 1985 Canon tiež nadviazal úzku spoluprácu so značkou Hewlett-Packard. Všetka laserová technológia v laserových tlačiarňach značky HP preto pochádza z dielne Canonu. Obojstranne výhodné partnerstvo predstavuje zhruba pätinu ročných príjmov Canonu.

Konkurencia v podobe smartphonov z trhu pomaly vytláča výrobca tradičných fotoaparátov, preto je väčšia orientácia na laserové tlačiarne a ďalšie kancelárske príslušenstvo pre Canon do budúcnosti nevyhnutnou cestou.

 

Zdroj foto: unsplash.com

Zboží je skladem
Doručíme do 2 pracovních dnů
Skladem

aaaaaaaa

Nedostupné

Zboží není momentálně skladem. Je na cestě od dodavatele,
dostupnost je odlišná podle značky náplně.
O době dodání Vás po objednání budeme informovat.

Poslední kus skladem

Na skladě je momentálně poslední kus.

Poslední kusy skladem
Zboží není momentálně skladem. Je na cestě od dodavatele, dostupnost je odlišná podle značky náplně. O době dodání Vás po objednání budeme informovat.